“Ik durfde diezelfde avond alweer een appel te eten”
Mevrouw Kempenaers (92) had al jaren een nieuw gebit nodig, maar was huiverig om naar de tandarts te gaan: “Ik was er bang voor en stelde het uit. Later werd ik ook nog minder mobiel, waardoor ik minder makkelijk de deur uit ging.” Uiteindelijk was het haar zoon die met een oplossing kwam: “Hij liet me kennismaken met ReFrezh by AvaDent en daar ben ik hem bijzonder dankbaar voor. Ik had supersnel een prachtig nieuw gebit en kon er gewoon voor thuisblijven!”
“Ik had vroeger enorme tandpijn. Ter verdoving van de pijn deed ik de gekste dingen; dan liep ik soms naar de garage voor een glas jenever bijvoorbeeld. Dan hoopte ik maar dat niemand me zou zien.”
Uitstellen
Op mijn eenentwintigste kreeg ik voor het eerst een prothese. Ik hield alleen twee hoektanden over, die zijn jaren later pas getrokken. Ik weet nog dat ik elk tandartsbezoek bepaald niet prettig vond. Ze deden gips in je mond, waardoor ik moest kokhalzen. Daar schaamde ik me voor, ook al hebben de meeste mensen hier last van. Helaas bleef dat happen vaak niet bij één keer, heel vervelend vond ik dat. Daarom stelde ik een nieuw gebit ook telkens uit, ook toen ik er al lang eentje nodig had. Mijn zoon Berry wist dat ik het vervelend vond, want op een dag zei hij: “moeder, wat ik nu toch heb gevonden…! Bij AvaDent regelen ze een nieuw gebit vanuit huis!”
Spannend
“Ik vond het toch wel spannend. Voor de zekerheid legde ik overal handdoeken neer, je weet maar nooit. Dit bleek totaal overbodig. Er kwam een deskundige behandelaar langs en hij had alle benodigde spullen bij zich. Ik kon gewoon in mijn stoel blijven zitten! Omdat ik geen gips kreeg maar alleen een scanapparaatje, hoefde ik ook niet te kokhalzen. De man heeft het gebit aangemeten en vrij snel daarna kreeg ik mijn kunstgebit voor boven en onder die meteen goedzaten. Geweldig! Ik heb die avond gelijk een appeltje geschild, die durfde ik voorheen al lang niet meer te eten.”
Voedsel
“Ik kreeg de laatste jaren meer moeite met eten. Zo sluipt de angst voor hardere voedingswaren er makkelijk in. Harde dingen eten lukte me niet meer, maar met dit gebit van AvaDent ging ik meteen voor de appels en peren. Ik voel me veel vrijer nu.”
Het verschil
“Ik ben zo blij met dit gebit. De kleur is goed, het ziet er natuurlijk uit. Ik wilde geen Gerard Joling – wit, dat had ik van tevoren aangegeven. Mijn behandelaar heeft vervolgens met mij een keurige kleur uitgekozen. Ik zou AvaDent aan iedereen aanraden, het is fantastisch. Je hoeft er niets voor te doen en ik ervaar alleen maar voordelen. Geweldig!”
Expert aan het woord
AvaDent behandelaar en KPT-er Arthur van Broekhoven: “Het gebit van AvaDent bestaat uit één stuk, dus is veel makkelijker te onderhouden en blijft beter schoon. Omdat het gebit nauwkeurig wordt vervaardigd en zeer goed past, zorgt dit ervoor dat je beter kunt kauwen. Dit resulteert in een gezondere mondflora, wat bijdraagt aan de algemene gezondheid. Dat is vooral belangrijk op oudere leeftijd. De kosten zijn hetzelfde als bij een klassiek gebit. Ook aan de huisbezoeken zijn geen extra kosten verbonden. Dat maakt AvaDent een uiterst verstandige keuze!”
Contact
Voor meer informatie kun je vrijblijvend terecht bij AvaDent. Bel naar (0)88 700 5566, of kijk op www.avadentgebit.nl.