

Regionaal werken vanuit 12 regio's
22 april was het zo ver. Vanaf dat moment organiseren we de zorg aan onze klanten vanuit 12 regio’s. Binnen die regio’s stemmen we de samenwerking tussen de thuisondersteuning, begeleiding en wijkzorg veel beter op elkaar af. Anders gezegd gaan we onze zorg nóg beter organiseren, rondom de klant.
Als één team rondom de klant
We denken steeds minder in hokjes als TO, BG en V&V. In plaats daarvan werken alle zorgverleners als één team rondom de klant. Zo zie je elkaar, ken je elkaar en weet je elkaar te vinden. Doordat de verschillende eilandjes verdwijnen, krijgt de klant straks één aanspreekpunt, ongeacht de zorgvraag. Zo weten we veel beter wat iemand zelf nog kan en welke zorg er écht nodig is om gelukkig thuis te kunnen wonen.
Samenwerken in de regio
Actief Zorg is niet het enige zorgbedrijf dat op deze manier bezig is met de toekomst van de zorg. Binnen heel zorgland wordt er gekeken naar hoe zorgaanbieders beter samen kunnen werken. We willen dat de ‘schotten’ tussen de verschillende vormen van zorg weggaan. Onze zorgmedewerkers zullen dus niet alleen meer onderling gaan samenwerken, maar ook met zorgverleners van andere organisaties én welzijnsinstanties in de regio.
'Geluk Dichtbij' in de tijd van nu
Deze nieuwe manier van denken en werken is nodig om zorg te kunnen blijven bieden aan mensen die dat echt nodig hebben. De zorg staat enorm onder druk. We moeten met steeds minder zorgverleners een steeds grotere groep klanten helpen. Daarom betrekken we de klant actief bij de zorg die wordt ingezet. Samen kijken we wat iemand zelf nog kan. Of wat lukt met de hulp van de omgeving of de inzet van hulpmiddelen. Door samen te kijken wat er nodig is om gelukkig thuis te kunnen blijven wonen, blijft iemand actief en houdt controle. Dat is ‘Geluk Dichtbij’ in de tijd van nu.