Speciaal voor klanten

Eerlijk over wat kan, en wat niet kan

Het hele jaar door zijn wij scherp op de feedback die u ons geeft. Ook op Trustpilot houden wij bij waar onze klanten tegenaan lopen. Wij merken dat de verwachting die u heeft niet altijd overeenkomt met wat medewerkers kunnen doen. Met liefde doen zij zo veel mogelijk, maar zij zijn ook beperkt.

Meer werk, minder personeel

De groep ouderen in ons land wordt groter en de gemiddelde leeftijd hoger. Aan de andere kant zien we dat het personeelstekort in de zorg alleen maar toeneemt. Hierdoor moeten we met steeds minder mensen aan steeds meer klanten zorg bieden.

Zelf doen of zelf leren

Onze oplossing is om nog beter te kijken naar wat iemand zelf al kan, of wat iemand met hulp van Actief Zorg kan aanleren. We kijken ook wat iemand met hulp van mensen in zijn of haar omgeving kan doen. En sommige zorgtaken kunnen heel goed worden opgevangen door de inzet van technische hulpmiddelen. Zo blijft er meer zorg over die we kunnen inzetten bij de juiste mensen.

Verandering voor onze medewerkers

Daarnaast willen we dat zo veel mogelijk mensen kiezen voor een baan in de zorg. Zo kunnen we de zorg beter én leuker organiseren. Dit doen we door breder nieuwe collega’s te werven en op te leiden.

Wij vragen om uw begrip

Onze zorgmedewerkers verschillen wanneer het gaat om beschikbaarheid, achtergrond, kennis en cultuur. Wat kunt u verwachten van de thuiszorg die u ontvangt, en wat niet? Wij geven antwoord op de drie meest gestelde vragen.

1. Mag ik zelf bepalen wanneer ik ondersteuning ontvang?

Door een personeelstekort in de zorg kijken we samen met u naar de mogelijkheden. Hoe meer opties u heeft om de ondersteuning te ontvangen, hoe eerder wij iemand bij u in kunnen plannen. Wanneer u meerdere dagen/momenten heeft dat het niet uitkomt voor u, wordt het lastiger om een beschikbare medewerker in te plannen.

2. Mag ik zelf kiezen welke medewerker bij mij thuiskomt?

Wij vinden het vooral belangrijk dat u geholpen bent met de ondersteuning die bij u over de vloer komt. Hierin houden wij geen rekening met
voorkeuren voor geslacht, leeftijd of afkomst. Onze medewerkers zijn kundig en samen met uw medewerker kunt u afspraken maken over de
werkzaamheden waarvoor u een indicatie heeft gekregen. Wanneer u niet tevreden bent of u loopt ergens tegen aan, kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met uw contactpersoon van Actief Zorg

3. Heb ik recht op vervanging wanneer mijn vaste medewerker uitvalt vanwege vakantie of ziekte?

Wij vinden de continuïteit van de ondersteuning belangrijk. Echter zijn wij ook afhankelijk van de personele bezetting. Hierdoor kan het voorkomen dat bij ziekte of vakantie van uw vaste medewerker het ondersteuningsmoment wordt verschoven, wordt ingekort of komt te vervallen.

Geef uw mening over Actief Zorg via deze link.