Begeleiding in de gemeente Arnhem

Heeft u soms het gevoel dat u wel een steuntje in de rug kunt gebruiken? Actief Zorg biedt thuis begeleiding en ondersteuning op maat. Deze ondersteuning kan gericht zijn op het oefenen van de vaardigheden of het begeleiden in het aanbrengen van structuur.

Kleine teams dichtbij onze cliënten

Wat verstaan wij onder Begeleiding

gelukkig
  • Financiën

    Samen op orde brengen van uw administratie, zodat u het daarna zelfstandig kan bijhouden.

  • Huisvesting

    Het waar nodig ondersteunen bij het zoeken naar andere woonruimte.

  • Zingeving

    Samen in kaart brengen wat voor u belangrijk is in het leven en waar u gelukkig van wordt.

  • Praktisch functioneren

    Structuur aanbrengen in het dagelijkse leven. Denk hierbij aan het huishouden, de post of de boodschappen.

  • Dagbesteding

    Het zoeken en behouden van een passende dag invulling.

Hulp bij aanvragen van begeleiding

Heeft u het gevoel dat u hulp kunt gebruiken bij het aanvragen van begeleiding? Actief Zorg kan helpen om de eerste stap te zetten. We staan u telefonisch te woord of komen gratis bij u thuis en bespreken samen wat de mogelijkheden zijn. We helpen u ook graag met een eventuele WMO-aanvraag bij de gemeente. 

Een van onze medewerkers spreken? Bel ons gerust, of vul het contactformulier in. U kunt vragen naar de klantadviseur van begeleiding.

 

 

Hulp bij begeleiding aanvragen

Telefoniste en Receptioniste

Wilt u graag meer informatie over Begeleiding van Actief Zorg?

Wilt u graag meer informatie over Begeleiding van Actief Zorg?

Of kunnen wij u ergens anders mee helpen? Ik ben Astrid Rijken-Fiegen, telefoniste en receptioniste bij Actief Zorg. Voor al uw vragen kunt bij mij of één van mijn collega's terecht. U kunt bellen of een bericht achterlaten via het contactformulier

Samen maken we een begeleidingsplan

Niet alleen praten, maar ook echt doen

Bij alles wat we doen gaan we uit van uw mogelijkheden en talenten. Wij geloven er in dat ieder mens het liefst zoveel mogelijk zelf wil doen.
Daarbij bepaalt u zelf op welke manier we u kunnen ondersteunen.

Wij werken nauw samen met uw andere zorgverleners en mensen in uw buurt (familie, vrienden, mantelzorgers, etc.) We maken samen een 
begeleidingsplan met heldere doelen en we evalueren regelmatig. Op een praktische manier pakken we problemen samen aan.

écht luisteren naar waar iemand behoefte aan heeft

Geluk dichtbij

Wij werken vanuit de visie “Geluk Dichtbij”. Dit betekent dat wij niet alleen kijken naar de hulpvraag, maar naar uw persoonlijke behoefte. Wij willen graag weten waar u gelukkig van wordt en hoe wij daaraan kunnen bijdragen. Dit noemen wij Geluk Dichtbij. 

Geluk Dichtbij betekent voor ons écht luisteren naar waar iemand behoefte aan heeft en daar naar handelen. Onze missie, visie en de 5 GELUK-waarden van Actief Zorg gaan hier dieper op in.

Benieuwd naar wat Geluk Dichtbij betekent voor onze eigen klanten en medewerkers?

Geluk is…aandacht voor elkaar.

Na een ziekenhuisopname kon Tilburger Henk van Lieshout wel een steuntje in de rug gebruiken. Via de transferverpleegkundige van het ziekenhuis werd hij gewezen op Actief Zorg. Henk had...

Begeleiding aanvragen

Om in aanmerking te komen voor individuele begeleiding, heeft u een WMO-indicatie (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) of een WLZ-indicatie (Wet Langdurige Zorg) nodig. Wij vertellen u graag meer over de manieren waarop u begeleiding aan kunt vragen. 

Kunt u hulp gebruiken bij het aanvragen van begeleiding? Of heeft u andere vragen? Neem dan contact op met een van onze klantondersteuners.
 

Werken als begeleider bij Actief Zorg

Wil je iets bijdragen aan het leven van andere mensen? Als begeleider zorg jij dat onze klanten zo lang en gelukkig mogelijk thuis kunnen blijven wonen. Samen ga je aan de slag met gebieden als zelfstandig wonen, werk, sociale contacten, financiën en gezondheid. 

Benieuwd of werken als begeleider iets voor jou is? Bekijk onze vacatures en lees wat onze collega’s vertellen over hun werk bij Actief Zorg.

Kunnen wij u alvast ergens mee helpen?

Veelgestelde vragen

vragen